İzmir
SON DAKİKA

Şirketlere yönelik düzenlemenin süresi 2028'e uzatıldı

Günün Önemli Haberleri Şirketlere yönelik düzenlemenin süresi 2028'e uzatıldı 10.10.2026 - 10:35 Son Güncelleme 10.10.2026 - 10:35 Paylaş Sermaye kaybı yaşayan veya borca batık durumdaki şirketlerin mali durumlarının hesaplanmasına ilişkin…

İsam Akgül İsam Akgül
10 Ekim 2026 1 sa önce 5 okuma — dk okuma
Şirketlere yönelik düzenlemenin süresi 2028'e uzatıldı
Şirketlere yönelik düzenlemenin süresi 2028'e uzatıldı

Günün Önemli Haberleri Şirketlere yönelik düzenlemenin süresi 2028'e uzatıldı 10.10.2026 - 10:35 Son Güncelleme 10.10.2026 - 10:35 Paylaş Sermaye kaybı yaşayan veya borca batık durumdaki şirketlerin mali durumlarının hesaplanmasına ilişkin uygulamanın süresi uzatıldı. Henüz yerine getirilmemiş yabancı para cinsinden yükümlülüklerden kaynaklanan kur farkı zararları ile 2020 ve 2021 yıllarında tahakkuk eden bazı giderlerin hesaplamalarda dikkate alınmamasına yönelik imkan, 1 Ocak 2028'e kadar devam edecek. Haberlerimizi Google’da Takip Edin Gelişmelerden anında haberdar olun. Haberlerimizi Google’da Takip Edin Gelişmelerden anında haberdar olun. Reklam Reklam Reklam Reklam Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan “6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ”, Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Düzenlemeyle sermaye kaybı yaşayan veya borca batık şirketlerin mali durumlarının değerlendirilmesinde kullanılan hesaplama esaslarının uygulama süresi yeniden belirlendi.

KUR FARKI ZARARLARI VE BAZI GİDERLER HESAPLAMAYA DAHİL EDİLMEYECEK

Yeni düzenlemeye göre, şirketlerin henüz ifa edilmemiş yabancı para cinsinden yükümlülüklerinden kaynaklanan kur farkı zararlarının tamamı, belirlenen süre boyunca hesaplamalarda dikkate alınmayabilecek.

Ayrıca 2020 ve 2021 yıllarında tahakkuk eden kiralama giderleri, amortismanlar ve personel giderlerinin toplamının yarısının da hesaplamalara dahil edilmeyebilmesine imkan tanındı.

Daha önce 1 Ocak 2027'ye kadar yapılacak hesaplamalar için geçerli olan uygulamanın süresi, yeni tebliğle 1 Ocak 2028'e kadar uzatıldı.

Bu haberi paylaş
İlgili Haberler
Link kopyalandı!